2020. március 30., hétfő

Steampunk falióra

Nap mint nap azon munkálkodom, hogy szabadidőmben egy kicsit végre kiteljesedhessek, mint alkotó, és a belső hangjaimat követve, megkötések nélkül készíthessek bármit. Ne értsetek félre... Imádok oktatni, de mivel hétköznap dolgozom, és minden szombaton másokat buzdítok alkotásra, a magam ötleteire nemigen (értsd: egyáltalán nem) marad idő. Sőt! Őszinte leszek: néha mikor végre odaérek, hogy na akkor most (pl. hosszú hétvége miatt) készítek valamit, már a kedvem is elmegy tőle, és mint azt Ti is tudjátok, a kreativitást meg lehet ugyan erőszakolni, de akkor a végeredmény is olyan lesz.
Ezt a mindannyiunk számára nehéz időszakot próbálom most úgy tekinteni, mint egy lehetőséget. Lehetőséget arra, hogy együtt legyek a (legszűkebben vett) családommal, és hogy a szabadidőmet, lélekmelengető ALKOTÁSra használjam, és ha majd elvonul a fejünk felől ez a borús viharfelhő, újult erővel és feltöltött belső aksikkal tanítsak másokat is töltődni, az alkotás öröme által.
Addig is találkozzuk itt, vagy a Facebookon, ahol hamarosan a Pentart oldalán jelentkezem majd, Dóra lányommal együtt, élő videóval.

Most pedig előre szólók: Hoooossssssszzzúúúúúúú bejegyzés következik, sok-sok-sok képpel, és ha minden jól megy, két rövid(?) videóval. Megtekintése (és elkészítése is) csak erős idegzettel és naaaaagy türelemmel rendelkezők számára ajánlott!!! Mindenki más tegyen belátása szerint :)

Amit pedig "készítünk", az egy 40 cm átmérőjű, sötétben világítós, sea world témájú, steampunk falióra.:



Az ötlet úgy jött, hogy pakolásztam... (ráértem, na... :D  ) ...és egymás tetejére került néhány érdekes alapanyag. Aztán megindult a fejemben a flow, és letámadtam Juditot (DIY Kreatív Kuckó), hogy moströgtönésazonnal KELL nekem egy nagy kalapdoboz... vagyis... csak a teteje :)
Innen indultam:


Ez (a szendvics) nem más, mint egy 40 cm átmérőjű fa óralap, egy nagyobb kerek papír doboz teteje (cikksz.:7618), egy 16 cm-es műanyag medál egyik fele (cikksz.:34073), és egy régóta itt porosodó Stamperia számlap

Első lépésként megpróbáltam mindent középre pozicionálni, majd körberajzolni az alapon.


A medált rátettem a doboztetőre, körberajzoltam, kivágtam, majd kicsit megcsiszoltam, hogy eltüntessem az egyenetlenségeket.




Ezután ezt is feltettem az alapra, majd körberajzoltam.


Ezt a fajta fát, érdemes valamivel alapozni, és utána megcsiszolni. Én is így tettem. A közepét (ahova dekupázsolni akartam) matt titánfehér akrilfestékkel, a külső peremet sima matt fehér akrillal kentem le, majd száradás után finoman megcsiszoltam (csak azért, hogy a festék nedvességének a hatására érdessé váló felületet simává tegyem, és mert alapozáspárti vagyok :)).
Igen, festhettem volna az egészet titánfehérre, de ekkor még másképpen terveztem a folytatást. Nincs jelentősége (ennél a projektnél).




A rizspapírt (Stamperia DFSA4430, cikksz.:37875) méretre vágtam, és matt dekupázsragasztóval tettem az előkészített felületre:


Dekorgumiból kivágtam a hajóablak keretét (és az ablakot körbefogó pántot), majd felragasztottam a doboztetőre Expressz ragasztóval (a pántokat nem!). Az alkatrészeket (mindet) matt fekete akrilfestékkel festettem le.




(Csak rápróbáltam az alkatrészeket az alapra, nem ragasztottam fel!)


A doboztető belső keretét nem festettem feketére, mert tudtam, hogy beépített világítást szeretnék, ezért olyan festék kellett, ami szórja a fényt. A Delicate ezüstjét választottam.


Maradék levegőn száradó gyurmából csavarokat készítettem, és ezt is felragasztottam, majd feketére festettem.



A számlapot eltörtem, és szintén feketére mázoltam, a fogaskerekekkel (és minden egyéb dekor elemmel) együtt. A fogaskerekek egy része Stamperia greyboard 30x30 KLSPD001 (cikksz.: 37835), míg a vastagabbak Pentart fa figurák (cikksz.: 21680).





Mikor mindez megszáradt, szárazecset technikával Delicate metál ezüst akrillal simítottam át őket (a csikóhal kivételével).





Ezután az alapot vettem kezelésbe. Szivacsecset segítségével felütögettem az új Deluxe pasztákból három színt (smaragdzöld, lagúnakék és gyöngy).

Eleje

Háta

Míg ez szárad (nem igaz ám :) pikk-pakk megszáradt) készítettem egy kis extra díszítést, amiről beszúrok ide néhány képet, és egy rövid videót. Felhasználtam hozzá, a fentebb említett Deluxe pasztákat, a Könnyű modellező pasztát, egy Stamperia lágy PVC öntőformát (cikksz.: 37935 és 35664) és Metál viaszpasztákat (mézarany, tűzarany).





Következett a csikóhal. Nagy kedvencem a Stamperia lágy PVC öntőformái közül az új, Sea World-höz készült (cikksz.: 37923) forma. Ebbe öntöttem a gipszet (mert sajnos nem volt itthon Decor Clay-em).

Szintén felteszek pár képet, de készítettem egy rövid videót is, azt is megtudjátok nézni.



Már mikor elkezdtem a projektet, tudtam, hogy azt szeretném, ha az óra világítana. Én a közepén lévő búra alatti területre gondoltam, a férjem meg azt javasolta, hogy a hátulja világítson, mert amikor feltesszük a falra, akkor szépen kiemelkedik majd. Oké. Akkor legyen 2in1  :)

Első lépésként óvatosan átfúrtam az óralapot, a dekupázsolt minta szélén, majd hátulról előre átdugtam a led-es fényfüzért (Pepco-s, 40 izzós, kicsi occcsó).



Következő lépésként az izzósort kétszer körbetekertem a doboztető belső oldalán (miközben persze folyamatosan ragasztottam) úgy, hogy a második sor egy-egy izzója az első sor két lede közé kerüljön. Nagyon fontos, hogy bár a ragasztó pisztoly egy gyors megoldás, az idő múlásával nagyon gyorsan elenged. Én minden esetben úgy szoktam, hogy a ragasztópisztollyal megfogatom gyorsan, a Heavy Body Gel-el pedig tartósan. Így ha a műanyag majd elöregszik és elenged, a HBG továbbra is tartja majd.
Apropó... az izzósort érdemes ellenőrizni, mielőtt az ember lánya/fia beragasztja :)



Világításpróba a fürdőszobában, a mosógép tetején (szép egyenletes így két sorban):


Az óralap hátulján ugyanezt a módszert alkalmaztam (duplasor).


Az elemtartót az óralap széléhez közel ragasztottam fel, így anélkül tudom ki és be kapcsolni, hogy le kéne vennem a falról. Férj kérdése: "Nem lehetne ezt érzékelősre megcsinálni?" Hjaa... van akinek semmi sem elég jó :D


Második próba a sötét fürdőszobában, immár a háttér világítással.


Ekkorra érkezett el az idő, hogy az alap szerkezetet összerakjam. Ehhez először is óraszerkezetet választottam (cikksz.: 5943), majd a számlap letört darabjainak segítségével mindent eligazgattam és HBG-vel felragasztottam (a műanyag medált nem!):







Ez volt az a pont, amikor végre megnyugodtam, tudván, most már tuti olyan lesz, amilyet megálmodtam :)
Egyetlen valamirevaló fogaskerék sem lehet meg némi rozsda nélkül, így következhetett a rozsdásítás, Pentart Rozsda hatás festék szettel. Ha valaki még nem ismerné ezt a varázslatos (akril)festék szettet (vagy a használatát), az nézze meg ezt a videót, vagy ezt.





Tekintve a tengeri témát, nem maradhattak el a kagylók és csigák sem. Érdekességük, hogy legtöbbjüket Horvátországban gyűjtöttük Sutivan és Trogír csodás tengerpartján, néhányat a barátnőmtől kaptam (köszi Andi) és csak elenyésző mennyiség az, amit vásároltam. Fontos, hogy ha tartós eredményt szeretnénk, akkor NE ragasztópisztollyal, hanem Heavy Body Gel-el dolgozzunk!
Sajna az alábbi két kép már meglehetősen gyenge fényviszonyok között készült...



Nem maradt már sok hátra. Ezen a ponton viszont kellett nekem némi alga. Már csat attól féltem, hogy a Pentart hőre puffadó Moha és pázsit pasztái túl zöldek lesznek az amúgy meglehetősen türkiz órámon. Ezen a régebbi kincsesládán láthatjátok.
Egy nyelvlapocon kipróbáltam (és hozzánéztem az órámhoz), milyen ha simán hagyom, és milyen, ha keverek bele egy kis kék színű Pentart Színező pasztát.



Egyértelműen a türkizes nyert, úgyhogy ki is kevertem egy-egy kisebb adagot és ezt vegyítettem a felületen a normál zöldes árnyalatokkal.






...még egy kis árnyékolás Pentart Antikoló pasztával (bitumenes - umbra):



... és tadaaaaaaaammmm! KÉSZ :)

Még egy fontos jó tanács a végére! Ha bármi hasonlót készítesz, tehát műanyag búrával fedsz le, akkor legalább egy éjszakát hagyj minden mást száradni, mielőtt felragasztod. 





2 megjegyzés:

Kathi írta...

Your clock is gorgeous with so many wonderful details. The tutorial had lots of great photos, but I wish you had a translation "widget" on your blog, so I could have read it!

Thanks!

beedee írta...

Thank you for your comment! You are right! Done :)