2020. február 22., szombat

Minden falra mandalát! :)

Lassan de biztosan haladunk a házépítés projekttel, remélhetőleg a nyáron sikerül be is költözni (sok-sok év építkezés után)... A festők végeztek, így eljött a "szabadon garázdálkodás" ideje. Dóri falára szerettünk volna mindenképpen egy mandalát. Nem kicsit, de nagyot :D
Szabina barátnőm mandalás naptárából (amit karácsonyra kaptam) választottunk egy kissé... khmm... mondjuk úgy sok vonalból álló rajzot. (Mire nem jó ha az ember lányának olyan barátosnője van, aki ilyen szépségeket tud rajzolni?!? :)  )

Gondoltam bemutatom (jó)pár fotóban, hogyan is készült, csak azért, hogy másnak, aki hasonló gondolattal kacérkodik, már egyszerűbb legyen :)

Első körben kölcsönkértünk egy projektort, és felvetítettük a falra a képet. Úgy terveztük Szabival, hogy első körben csak grafittal átrajzoljuk, és utána ráérünk szép apránként átfesteni akrilfestékkel. Sajna már a felrajzolással is erősen megküzdöttünk, mert a falfelület (egy tetőtéri szobáról van szó) nem kicsit ferde (a projektort sem tudtuk elég messzire vinni, ráadásul három részletben fért csak fel).

A család apraja is besegített...

... meg a nagyja is :)

Körülbelül három órás művelet volt kettőnknek (plusz az aprajának), hogy fent legyen a falon a minta.
Ecsettel és Pentart akrilfestékkel elkezdtük átrajzolni. Sajnos vonalas rajznál ez nem volt túl szerencsés ötlet. Ha túlságosan felhígítjuk a festéket elfolyik, ha túl sűrű marad, akkor nem lesz szép a vonal, és meglehetősen lassan haladós...
Egy óra hossza alatt ketten is alig jutottunk valamire.



Sajna itt abba is hagytuk, mert elfogyott az erre szánt idő. Hazafelé menet Szabinának az a ZSENIÁLIS ötlete támadt, hogy próbáljuk meg akrilfilccel. Megvan nektek az a homlokcsapkodós érzés, hogy "ez miért nem nekem jutott eszembe"??? Ez egy ilyen pillanat volt. Nagyon régóta használok otthon vékony Molotow akrilfilceket, de bevallom töredelmesen, nem jutott eszembe :)

Hazaérve a Kreatívház-ból azonnal rendeltem is üres tölthető filctollat (311EM) és Molotow 092-es Hazelnut Braun (barna) ONE4ALL festéket, biztos ami biztos 2 db-ot. A töltet 30 ml-es, és fogalmam sem volt mekkora felületre lesz elég, így inkább biztonsági játékot játszottam a dupla tubussal. Előre lelövöm a poént: töltés közben (jól van na... még sosem csináltam ilyet) a felét kilöttyentettem az egyiknek, a tubusban maradt festékből töltöttem fel a filcet és ez a mennyiség az EGÉSZ mandalára elég volt (pedig nem kicsi)!!! Nem kellett még egyszer megtöltenem. Hihetetlen! Imádom!


A következő hétvégén folytattam a mandalát (immár egyedül), és lássatok csodát!: a Molotow filccel Gyalogkakukk módjára haladtam:



Kb. három óra munka eredménye


Ezen a héten pénteken pedig teljesen befejeztem, szintén kb. 3 óra alatt.



A házban még nincs rendes fűtés, így az olajradiátor volt a legjobb barátom! :)



Csak hogy érzékeljétek a méretét (ne tessenek röhögni a mamuszomon):


Az utolsó vonalvastagítások

Tanulság 1.: ha újrakezdeném, akkor rögtön a vetítéskor akrilfilcet használnék!!! Így Szabival ketten készre fel tudtuk volna festeni 3 óra alatt. Így utólag ez az idő feleslegesnek tűnik.

Tanulság 2.: A ferde falfelületre való munka felér egy komplett fitnesz edzéssel :) 

Tanulság 3.: Fessetek falaaaaaaaaat! Nagyon jó móka és csodás végeredmény! Elronthatatlan :)

A következő dekorálandó felület a hálószobánk egyik fala, amire arannyal szeretnék mintát varázsolni. Íme:



1 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia! A hálószoba fal dekorációt is oszd meg majd velünk. :-)