2020. február 7., péntek

Alkossunk gyerekekkel - DIY tündér falu

Már egy jó ideje követtem Pinteresten Pixie Hill munkásságát, mígnem tavaly tavasszal végre elhatároztam, hogy bizony nekem is kell (a boldogságomhoz) egy ilyen aprócska kis falu.
Az alábbiakban nagy vonalakban megmutatom nektek, hogy hogyan és mivel készítettük (egy tábor keretein belül) ezeket a cukiságokat, és hogy milyen extrákkal is lehet még feldobni, hogy akár már most egy kis tavaszt (és természetesen apró kis tündérkéket) csempésszen a lakásba. (Elnézést, de lesz néhány erősen telefonos fotó is :D  )

Először is a végeredmény:



Az a legszerencsésebb, ha először a házikókat és a gombákat készítjük el, levegőn száradó gyurmából. Az én személyes kedvencem a DAS, de használhatunk Jovi márkájú gyurmát és akár süthető gyurmát is.



Ha megformáztuk a házikókat/gombákat, akkor szúrjuk fel őket egy-egy fogpiszkálóra, és hagyjuk hogy (az időjárástól és a hőmérséklettől függően) 1-2 nap alatt átszáradjanak. Készítsünk több különböző méretű és formájú épületet, hogy a tündér falu változatos legyen. A levegőn száradó gyurmával kapcsolatos jó tanácsom az, hogy ne siettessük a száradást azzal, hogy radiátorra, vagy közvetlen napfényre tesszük, mert könnyen megrepedhet és/vagy deformálódhat. 

Amikor ezzel megvagyunk, jöhet a festés (akrilfestékkel és/vagy akvarellfestékkel) és a dekorálás. Ehhez rengeteg alapanyagot fel lehet használni. Szárított mohát (virágboltban is lehet kapni), vékony fa lapocskákat (pl. jégkrém pálcikából vágva), de használhatunk Pentart Moha és pázsit pasztákat is.





Tipp: a házacskák ablakait kifesthetjük sötétben világító festékkel is, így olyan lesz, mintha a tündérkéknél égne bent a villany:


Most hogy ez készen van, összeállíthatjuk a dobozt. Természetesen vehetünk készen fából készült dekor dobozokat, de ugyanolyan jó lehet az is, ha magunk készítjük el hullámkartonból.

Először tervezzük meg a méretét, és vágjuk ki az oldalait. A széleket maszkolószalaggal takarhatjuk el.


Ragasztópisztollyal, vagy más, gyorsan száradó ragasztóval illesszük össze a falakat. Ha gyerekkel dolgozunk, vigyázzunk, hogy ne égesse meg a kezét a forró ragasztóval!


A külső részt úgy képzeltem el, mintha fal lenne, ezért maradék dekorgumiból téglákat vágtam, és felragasztottam



Jöhet a házfal festése. Először titánfehér akrilfestékkel kentem át két soron.


Ezután kialakítottam egy kis textúrát, Pentart könnyű modellező pasztával (ettől lett vakolt hatása), majd vízzel hígított matt akrilfestékkel festettem.


A doboz belsejét kobaltkék metál akrilfestékkel festettem, majd száradás után öntapadós ragasztóval kentem le. Nem baj, ha a festéstől meghullámosodik a karton!


A ragasztó száradása után szórjuk meg a belsejét sötétkék csillámporral. Ha azt akarjuk, hogy soha egyetlen szem se váljon le, akkor kiönthetjük pl. Pouring lakkal. Ezután szintén a kobaltkék metál akrillal becsíkoztam a doboz peremét.


Száraz oázisból (virágboltban lehet kapni) "sziklát" faragtam és ragasztópisztollyal (és egy kevés Heavy Body Géllel) beragasztottam, majd földbarna, barna, szürke és okker akrilfestékkel megfestettem.



Miután a festék megszáradt, átlátszó Heavy Body Gel-el kentem be a sziklát, erre tettem a szárított mohát és beleszurkáltam a házikókat és a gombákat.


A holdat gipszből öntöttem, majd miután lekentem egy réteg titánfehér akrilfestékkel, húztam rá két réteg sötétben világító festéket is.
A falu dekorációjához használható további anyagok: csigaházak, ágak, kicsi figurák, termések, kavicsok, kövek stb.

A tábori résztvevők alkotásai:



Jó néhány alternatíva is született a dekorációra, erre mutatok a következőkben néhány példát.

Húsvétra:



A holdat (papírszalvéta gurigából vágott darabbal) megemelve és azt led-es izzósorral körbetekerve:

Háttérbe épített világítással (Alíz csodaországban):

Ötletek a külső dekorációra:


Változatos házikók:



Nagyon jó szórakozás, kellemes kikapcsolódás és látványos végeredmény! Próbáljátok ki :) 

1 megjegyzés:

Veronika írta...

Nagyon tetszik az egész mű. Tényleg egyszerű a megoldás,azonban mégis csodás lett a végeredmény. Köszönöm.