2023. március 17., péntek

A kék ajtó :)

 Kicsit több, mint egy éve, már írtam ajánlást azokról az alkotókról, akiknek a munkásságát követem az ilyen-olyan közösségi platformokon. Abban nem szerepelt Mistral Fantasy World, de nem emlékszem, hogy csak kihagytam, vagy akkor még nem ismertem :)

Nála találtam egy klassz diorámát (vagy roombox-ot - kinek melyik megnevezés tetszik), amit azonnal tudtam, hogy el szeretnék készíteni magamnak. ITT találjátok az eredeti videót (sajna olaszul van, a szövegből egy mukkot sem értek :D  ) Gondoltam megosztom veletek néhány mondatban a tapasztalataimat, és az anyagokat, amivel dolgoztam.


Amit kapásból tudtam, hogy meg fogok változtatni, az az ajtó. Egyrészt (még) nincs 3D nyomtatóm ahhoz, hogy díszes rácsot nyomtassak, másrészt eleve tömör ajtóban gondolkoztam. 

Ahhoz, hogy az ajtó könnyen farigcsálható, vágható legyen, és megtartsa a fára jellemző "szálkásságot" balsafa lapot használtam (ezeket mindig a Panton-ból rendelem). Azért szeretem, mert hihetetlenül puha, nagyon egyszerű megmunkálni, de mégis megvan az igazi fa kinézete :) Természetesen simán el lehetne készíteni kartonból is, ha valakinek a fentiek nem fontosak :)


Amikor ezzel megvoltam XPS lapból (mindig a GOMÉP-től szerzem be, Lajosmizsén) kivágtam a megfelelő méretet, és kialakítottam a hátteret az eredeti videóban látható módon. Illetve nem egészen... Azt az alapanyagot is ismerem, amit ő használ, de jóval drágább mint az XPS ami viszont mindig van itthon és amit könnyen feldarabolok a Proxxonnal. Az XPS lap "téglázását" megnézhetitek ebben a videóban, amit a Pentarttal forgattunk.


Az eredeti videóban 3D képkeretet használ, de azt sem tartok "raktáron" :) szóval kénytelen voltam elkészíteni. Ehhez választottam egy nekem tetsző 18x24-es Karker keretet, majd a dobozt szürkelemezből ragasztottam össze.


A keretbe téve száradt, hogy biztosan derékszögű legyen, de nem ragasztottam bele!


Amikor megkötött a ragasztó, a keret színéhez passzolóra festettem a dobozt (és az ajtót is), Pentart lazúrgélekkel. 



Vágás után az XPS lapoknak túl steril, egyenes szélei vannak, én pedig azt szerettem volna, hogy kopott kő hatását keltse, ezért kissé megdolgoztam:

Felül a kiindulási állapot, alul a textúrázott

A végeredmény

Az ajtót a lazúgél száradása után Pentart Dekor krétafestékekkel színeztem, majd visszacsiszoltam, és lazúrral öregítettem.


Az XPS lapot Pentart matt akrilfestékkel alapoztam. A téglafalat vörösbarna, a lábazatot és az ajtó körüli köveket kevert szürke színnel.


Egy gyors próba: 


A színezést nem írom le részletesen, az eredeti videóban tökéletesen látszik, én is úgy készítettem, csak Pentartos akrilokat használtam hozzá. A vakolat és a fuga Dulux Multi Fillerrel készült, ami nagy-nagy-naaaagy kedvencem, mert vastagabb rétegben sem reped és villámgyorsan szárad. Természetesen használható hozzá Pentart mozaik fugázó, vagy Pentart struktúrpaszta is. 


Az ajtón levő dekor elemeket UV gyantából készítettem úgy, hogy egy Stamperia öntőformának (Lágy PVC öntőforma A5 - Garden of Promises régi londoni utca)  csak bizonyos részeit használtam fel (ezeket sárgával jelöltem).




Szükségem volt még növényekre. Az alábbi képen levő növényhez, elfűrészeltem egy papírhengert (alufólia papírhengere), a peremére dekorgumit ragasztottam, majd bevontam Pentart kőhatású pasztával, így lett a kaspó. A növény maga, drótra ragasztott papírevelek sokasága :) 


A bal oldali buja zöld(ség) készen vásárolt dioráma alapanyag, amit INNEN szereztem be (még "virágokat" tuti teszek majd rá).







Még néhány virág kell rá, és az üveglap elé (hogy ne porosodjon).  

Próbáljátok ki, jó móka! :)



Nincsenek megjegyzések: