2017. január 27., péntek

Farsangi maszk velencei stílusban II.

Egyszerűen nem tudok elszakadni ezektől a gyönyörű álarcoktól, így a Pentart blogjában levő mellé készítettem egy másikat is, 99%-ban Pentartos alapanyagokból (természetesen :) ). Most ennek a leírása következik, lépésről-lépésre. Ha van kedvetek, tartsatok velem! :)


Szükséges anyagok és eszközök:

Elkészítése:

Ha nem fehér színű az alapunk, akkor érdemes a munka megkezdése előtt, fehér alapozó festékkel alapozni. Erre azért van szükség, hogy a rizspapír/szalvéta mintája érvényesülni tudjon.
Jöhet a dekupázsolás. Az alap egy részét (az orrnyerget és a szemek feletti részt) vékonyan kenjük le a dekupázs ragasztóval. Ha szalvétával dolgozunk mint ahogyan én is tettem (a kedvenc kottás rizspapírom ugyanis elfogyott), akkor válasszuk szét a szalvéta rétegeit, hogy csak a legfelső (nyomott) maradjon.


A fenti képen látszik, hogy a kottát úgy vágtam ki egy mintás szalvétából, és sehogy sem elég az álarcra. Semmi gond, egyszerűen csak összeillesztjük majd darabokból. Az illesztéseket úgyis eltakarja majd a díszítés.

Fektessük rá a szalvétát óvatosan a felületre, és egy SZÁRAZ ecset segítségével simítsuk rá. Azért kell a száraz ecset, hogy ne áztassuk feleslegesen a vékonyka szalvétát.


Az alábbi képen jól látszik, hogy hogyan illesztettem a szalvétát:


Ha megszáradt, a feleslegesen lelógó részeket óvatosan csiszoljuk le.



Rajzoljuk be a bordó festés körvonalait ceruzával.


Ha elégedettek vagyunk a vonalakkal, akkor fessük le bordó színű akrilfestékkel a kijelölt helyeket (a maszk tetején levő díszt, a szem alatti részt, és egy vékony vonalat a szem fölött).


Ha végeztünk, valami ilyesmit kapunk:


Most jön az egész munkafolyamat legnehezebb része. Mikor először készítettem el ezt a típusú maszkot, akkor Marabu akril effektpasztát használtam (a hogyan-ról később...). Ennek hátránya, hogy viszonylag ritkán lehet hozzájutni (legutóbb az "L" betűs bevásárlóközpontban sikerült. Össze volt csomagolva több mindennel).
Mikor a Pentart kijött a krémes akrillal, reméltem, hogy helyettesíthetem vele, el is kezdtem a munkát ezzel. Mint a Marabus akrilt, ezt is közvetlenül a tubusból nyomtam a felületre.


Sajnos háromszor is vissza kellett törölnöm, mert ahogy forgattam tovább a maszkot, elfolyt. A Marabu akril effektpasztával folytattam a munkát tovább (később lesz szó a helyettesítéséről!).
Először is csíkokat és íveket húztam a pasztával (jó vastag lett, de nem baj), majd egy gömbölyű végű ecset segítségével "megfeleztem" őket.


Ezzel a módszerrel haladjunk végig az álarcon. Ha valahol elrontjuk, töröljük vissza, vagy javítsuk egy fültisztító pálcika segítségével.


Hagyjuk száradni a pasztát. Ha már érintésszáraz, akkor kijavíthatjuk a bordó részben esett károkat is :) .


Ha megszáradt, akkor arany kontúrozófestékkel húzzuk ki a szem feletti bordó csík szélét és a szem alatti ívet.


Fessük le a maszk hátát is bordóra, majd tegyük félre az egészet egy éjszakára száradni. FONTOS, hogy hagyjunk elég időt a száradásra, hiszen az arany pasztát elég vastag rétegben kellett felvinni!

Ha eleget "pihent" jöhet az antikolás. Akárcsak a másik maszknál, itt is antik arany bitumenes antikolópasztát használtam első körben. Ecsettel  apránként (a mintáknál rövid szakaszonként) alaposan megkentem, majd egy puha rongy segítségével visszatöröltem úgy, hogy a sarkokba igyekeztem alaposan betuszkolni.



Mikor körbeértem, ilyen volt:


Picit hagytam száradni, majd indulhatott a következő kör, ezúttal az Umbra nevű bitumenes antikolópasztával. A módszer ugyanaz mint az előbb. Ne sajnáljuk a pasztát! :)



Most már majdnem készen vagyunk. Hagyjuk megszáradni a pasztákat, majd kenjük le az egész maszkot két rétegben oldószeres fényes lakkal (természetesen a rétegek között hagyjuk a lakkot megszáradni).


El is készültünk.



A díszítés sokféle lehet, én csak befűztem egy gumit a hátuljába, majd kétféle szalagot (bordó és arany) fűztem a lyukakba.

Beszéljünk akkor kicsit a Marabu akril effektpaszta helyettesítéséről... Utólag jutott eszembe, hogy ha kontúrozó festékről lecsavartam volna a szűkítő kupakot, és közvetlenül a tubusból nyomtam volna, akkor azzal ez tökéletesen megoldható lett volna!!!!!

Ki is próbáltam (bocsánat, telefonos fotó):


Ha félünk a megfolyástól, akkor hőlégfúvóval (vagy hajszárítóval) rövid ideig fúvathatjuk. Így egy kicsit lassabb, de biztosabb :)

Remélem tetszett a leírás. Kellemes farsangot! :)


1 megjegyzés:

Margó írta...

Csodaszép lett - köszönöm, hogy láthattam!