2021. május 19., szerda

Pohárba zárt világ

 Biztosan mindenki tudja már, hogy megérkeztek a Pentart legújabb termékei, a különböző gyanták. Videó is készült a használatukról, melyeket megtaláltok a YouTube csatornájukon. A következő alkotáshoz, ezúttal a Szuper gyantát használtam:




Gondoltam leírom nektek néhány szóban, hogy hogyan is készült... 
Első körben kimentem az udvarunkra és a lépcső előtt kavicsokat kiválogattam, szitáltam és néhány soron elmostam :)  
Mikor megszáradtak, vékony rétegben feltöltöttem a pohár alját. 

Volt otthon néhány kisebb kavicsom, amik nagyon tetszettek, de kellett hozzájuk egy nagyobb is. 5 cm vastag (kék színű) szigetelőanyagból faragtam hát egyet, és Pentart matt akrilokkal olyan színűre próbáltam festeni, mint amilyenek a kistestvérei. Száradás után a hátsó részére ragasztottam egy kis izlandi zuzmót.


A pici kavicsokat, és a "sziklát" elrendeztem a pohárban, szórtam rá Pentárt ásványport, és egy nagyon vékony rétegben lecsöpögtettem a gyantával (ebben még nem volt színező). 



Ez volt az alap réteg. Összefogta az összes kisebb-nagyobb kavicsot, és az egész kompozíciót. Tényleg csak minimális gyantát használtam, hogy ne lepjen el semmit.

10-10 ml Szupergyanta A és B komponenst összekevertem 3 csepp coral-blue  médiatintával. Fontos volt megjegyeznem a pontos arányokat, ugyanis nem tudtam, vajon a vékony borospohár hogyan bírná a gyanta kötésekor felszabaduló hőt, ezért inkább nem kockáztattam és rétegenként öntöttem. Így viszont minden rétegnek egyforma színűnek kellett lennie. :) 


A végén még ragasztottam rá egy kis zuzmót, és tulajdonképpen készen is voltam. A víztükör még kissé "steril" így valószínűleg kap majd egy kis hullámot a későbbiekben.





Nincsenek megjegyzések: